Writing series: Хороший пример изложения событий прошедшего дня

2018.04.05
Writing series: Хороший пример изложения событий прошедшего дня

Когда мы пишем о чем-то уже случившемся, то не стоит забывать о правиле пяти W и одного H (Как правильно описывать cобытия). Также нужно стараться не использовать слова, которые могут испортить любой текст (Слова, способные испортить любое предложение). И, конечно, не забыть освежить свои знания о прошедшем времени (Как правильно использовать простое прошедшее время (Past Simple)).

Теперь давайте ознакомимся с одним хорошим примером описания одного дня в виде странички из дневника:

“On Friday, June 12, I was awake at six o’clock, which isn’t surprising, since it was my birthday. But I’m not allowed to get up at that hour, so I had to control my curiosity until quarter to seven. When I couldn’t wait any longer, I went to the dining room, where Moortje (the cat) welcomed me by rubbing against my legs.

A little after seven I went to Daddy and Mama and then to the living room to open my presents, and you were the first thing I saw, maybe one of my nicest presents. Then a bouquet of roses, some peonies and a potted plant. From Daddy and Mama I got a blue blouse, a game, a bottle of grape juice, which to my mind tastes a bit like wine (after all, wine is made from grapes), a puzzle, a jar of cold cream, 2.50 guilders and a gift certificate for two books. I got another book as well, Camera Obscura (but Margot already has it, so I exchanged mine for something else), a platter of homemade cookies (which I made myself, of course, since I’ve become quite an expert at baking cookies), lots of candy and a strawberry tart from Mother. And a letter from Grammy, right on time, but of course that was just a coincidence.

Then Hanneli came to pick me up, and we went to school. During recess I passed out cookies to my teachers and my class, and then it was time to get back to work. I didn’t arrive home until five, since I went to gym with the rest of the class. (I’m not allowed to take part because my shoulders and hips tend to get dislocated.) As it was my birthday, I got to decide which game my classmates would play, and I chose volleyball. Afterward they all danced around me in a circle and sang «Happy Birthday.» When I got home, Sanne Ledermann was already there. Ilse Wagner, Hanneli Goslar and Jacqueline van Maarsen came home with me after gym, since we’re in the same class. Hanneli and Sanne used to be my two best friends. People who saw us together used to say, «There goes Anne, Hanne and Sanne.» I only met Jacqueline van Maarsen when I started at the Jewish Lyceum, and now she’s my best friend. Ilse is Hanneli’s best friend, and Sanne goes to another school and has friends there.

They gave me a beautiful book, Dutch Sasas and Lesends, but they gave me Volume II by mistake, so I exchanged two other books for Volume I. Aunt Helene brought me a puzzle, Aunt Stephanie a darling brooch and Aunt Leny a terrific book: Daisy Goes to the Mountains.“

—a passage from The Diary of Anne Frank

Вопросы к тексту

Вопрос 1: Найдите пять W (when, where, who, what happened, why) в этом тексте.

Вопрос 2: Какова главная цель написания этого отрывка?

Вопрос 3: Что особенного вы заметили при чтении данного отрывка?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Правильные ответы

Вопрос 1: Найдите пять W (when, who, where,  what happened, why) в этом тексте.

Когда (when) : пятница, 12 июня

Кто (who): Семья Анны, их кошка и ее друзья

Где (where): Анна идет в школу и в спортивный зал

Что случилось (what happened): Анна весело отмечает день рождения. С утра она получает подарки от родителей и письмо от бабушки. В школе она раздает печенье одноклассникам. После школы Анна с друзьями играет в волейбол и танцует. Затем она приходит домой и продолжает отмечать день рождения с друзьями. Они поздравляют ее и дарят подарки.

Почему (why): Она отлично провела день, потому что вся ее семья и друзья праздновали ее день рождения вместе с ней.

Вопрос 2: Какова главная цель написания этого отрывка?

Записать события, случившиеся в этот день, и проанализировать свои мысли и чувства.

Вопрос 3: Что особенного вы заметили при чтении данного отрывка?

Это был ее день рождения.